هر فردی بالاخره یه روزی به تکنولوژی کامپیوتری متوسل میشه و یکی از چیز هایی که در قدم اول باید یادبگیره همین آفیس هست مجموعه ای که در سال 1990 میلادی در شرکت مایکروسافت ساخته شد تا کاربرانی قدم به عرصه تکنولوژی گذاشتن بتونن کارهاشون رو کامپیوتری کنن تا یک زره ای هم که شده بتوانند پیشرفت کنند پس در ادامه با من همراه باشید تا براتون تاریخچه آفیس رو بگم.


آفیس

بیایین برگردیم سال 1989 یعنی 14 سال بعد اینکه شرکت مایکروسافت توسط بیل گیتس و پل آلن بنیانگذاری شد.
اونموقع ها در مجموعه های اداری تکنولوژی تازه به دوران رسیده بود و زیاد ازش استفاده نمیشد البته قبل اینکه ویندوز عرضه شه اما این ویندوز هم کمکی به کار های اداری نمیکرد تا اینکه سال 1989 اولین نسخه مایکروسافت آفیس که شامل ورد یا word ، اکسل یا excel و پاورپوینت یا powerpoint بود برای مک اواس که یک سیستم عامل کامپیوتر بود منتشر شد.1 سال بعد هم یعنی سال 1990 برای ویندوز منتشر شد. اونموقع ها مجموعه آفیس انقلابی در صنعت کامپیوتر بود که به هر دردی در کار های اداری یا دانشگاهی میخورد.

ییردسح
لوگوی نسخه دوم مایکروسافت آفیس


این روند تا سال 2010 که اپ های بعدی این مجموعه اومدن مثل : اوت لوک و اکسس و بعد 3 سال اولین نسخه رسمی و قابل خریداری مایکروسافت آفیس منتشر شد که به 35 زبان زنده دنیا غالب بود و اپ های جدید و دیزاین مدرن مخصوص به خودش رو داشت که از نظر بصری تفاوت های زیادی با نسخه های قبلی خود داشت و بسیار شیک و مجلسی بود.

اپ
اپ های مجموعه آفیس در سال 2013

سرانجام آفیس:
آفیس هنوز هم که هنوزه مجموعه مهم و پر فروش و پر کاربردی در کامپیوتر و کار های اداری هست که به 102 زبان زنده دنیا مسلط هست و تاکنون نسخه های مختلفی از خودش به ارمغان آورده و اپ های دیگری هم ساخته و آخرین نسخه اش 2021 بوده که تفاوت هایی هم با نسخه های قبلی اش داشته و هنوز هم افراد به اون احتیاج دارن  و مایکروسافت هم تاکنون به انتشار نسخه های جدید از آفیس ادامه داده.